Профили на целевите групи
Ако искате да навлезете по-дълбоко в начина на мислене и мотивите за присъединяване към енергийна общност (ЕО), по-долу ще откриете профили на 14 целеви групи – потенциални членове на Вашата ЕО.
Как да използвате профилите
Описаните тук профили са опростени и абстрактни, и не обхващат всички възможни случаи. В реалния живот е възможно да има припокриване между тях. Използваната категоризация има за цел да помогне на “местните герои” да научат повече за нагласите и приоритетите на своите потенциални членове.
Заможни възрастни хора
разполагат със средства за инвестиране в нови проекти
Възрастни хора
загрижени са за екологичното и финансовото бъдеще на своите внуци
Млади семейства
имат натоварено ежедневие и не разполагат с много свободно време и средства
Класически семейства
готови са за нови, вълнуващи проекти
Домакинства със свободно време
разполагат с достатъчно време, но твърде ограничен бюджет
Семейства с висок доход, без деца
разполагат с достатъчно време и средства за инвестиране в нови проекти
Работещи бедни
не разполагат с време и средства, поради ниски доходи и неблагоприятни условия на труд
Студенти и стажанти
имат високо екологично съзнание, разполагат със свободно време, но ограничен бюджет
Традиционни земеделски стопани и биопроизводители
разполагат с неизползвани ресурси (покривни пространства, биомаса и др.), от които биха искали да печелят
Ученици
разполагат със свободно време, но нямат доходи; могат да накарат родителите си да предприемат действия
Политици
формират общественото мнение и имат влияние в своята общност
Общини
могат да получат достъп до финансиране и да дадат възможност за участие на гражданите
Малки и средни предприятия (МСП)
интересуват се от икономическите аспекти или, в някои случаи, искат да постигнат екологичен имидж
Асоциации и НПО (Неправителствени организации)
имат много силен общностен дух и разполагат с неизползвани ресурси (напр. покривни пространства)