• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
SHAREs Logo
Информационен портал
Енергия за гражданите в България
  • Вдъхновете се
    • Добри практики
    • Видеоклипове
    • Новини
  • Информирайте се
    • Проектни идеи
    • Финансиране
    • Законодателство
    • Често задавани въпроси
  • Подгответе се
    • Помощни средства за изчисление
    • Помощни средства от други държави
    • Наръчници
    • Материали за самообучение
    • Галерия
  • Намерете съмишленици
    • Профили на целевите групи
    • Видове членове на ЕО
    • Ключови послания
    • Помощни материали
    • Комуникационни дейности
  • Бъдете активни
    • Как да започнете
    • Дефинирайте проекта си
    • Потърсете подкрепа
    • Свържете се с други ЕО
  • Show Search
Hide Search
Home/Профили на целевите групи/Домакинства със свободно време

Домакинства със свободно време


  • Характеристики:
    Разполагат с достатъчно време, но твърде ограничен бюджет; имат засилен общностен дух
  • Възможна роля:
    Потребители
  • Възраст:
    Между 30 и 50 години
  • Финансов статус:
    Не разполагат със свободни финансови средства
  • Местоживеене:
    Градски и селски райони
  • Големина на домакинството:
    1 до 2 души

Комуникационни послания

Ключови послания за достигане до семейства със свободно време

Въпреки че много от посланията се отнасят до всички целеви групи, има някои специфични послания, които могат да ви помогнат да достигнете до семействата със свободно време.

✓  Можете да станете част от енергийна общност без да влагате финансови средства.

✓  Времето, което отделяте за проекта, е време, посветено на опазването на климата.

Наред с общите послания, особено подходящи са следните:

✓  Станете независими от повишаването на цените на енергията в глобален мащаб.

✓  Можете да бъдете важна част от промяната.

✓  Намалете разходите си за енергия. Присъединяването към енергийна общност се отплаща.

✓  Създайте устойчиви работни места във вашия регион.

Избягвайте следните послания

→  Изявления, които са твърде сложни за разбиране

→  Неясна информация по отношение на разходите

Повече информация относно семействата със свободно време

Финансови ползи срещу екологични проблеми

Поради тежкото им финансово положение всякаква финансова помощ е от интерес за тази група. Причините, свързани единствено с околната среда, вероятно няма да мотивират тази група, тъй като те имат други, по-належащи проблеми в ежедневието си.

Отношение към “зелената” енергия

Представителите на тази група може да са наясно с кризата с климата като цяло и с екологичната енергия в частност, но не мислят повече за това, защото не виждат никакви възможности да допринесат за промяната. Комуникационните материали трябва да ги накарат да осъзнаят, че въпреки липсата на пари, те също могат да действат за благото както на околната среда, така и на общността чрез участие в енергийни общностни проекти.

Непредубеденост срещу опасения по отношение на новите технологии

Те вероятно не се интересуват много от новите технологии, защото не могат да си ги позволят. Следователно информацията за участие в енергийни общности не трябва да обяснява подробно техническите въпроси, а да предлага възможности за тяхното проучване, ако е необходимо.

Общностен дух

Благодарение на свободното време, с което разполагат, те вече са активни в местни сдружения и проекти или по-лесно могат да бъдат убедени да го направят в бъдеще. Поради тези причини групата е отворена за проекти в областта на енергийните общности, които им дават възможност да се срещнат със съмишленици, да създадат нови контакти и да помогнат за развитието на общността.

Предизвикателства: Възможни причини да не желаят да се включат в енергийна общност/колективни действия

→  Липса на мотивация да инвестират времето си в допълнителни инициативи

Комуникация: Как да осъществите контакт със семействата със свободно време

Как да се свържа със семейства със свободно време?

За да научите как да ангажирате аудиторията си, разгледайте предложените от нас комуникационни дейности и помощни материали. Можете да информирате тази целева група чрез:

→  Социални мрежи (напр. Facebook или Instagram)

→  Листовки

→  Отразяване в местната преса или радио

Къде мога да осъществя контакт със семейства със свободно време?

→  Събития на клубове/сдружения

→  Местни/регионални събития

→  Културни събития (напр. театрални представления)

→  Клубове (напр. спортни, музикални и др.)

→ Магазини, предлагащи стоки на по-ниски цени (зависи от дохода)

→  Разпродажби/социални пазари

→  Лекарски кабинети

→  Общински служби

Подробни насоки за това как да се свържете с тази целева група ще откриете в Как да достигнете до потребителите.

Черноморски изследователски енергиен център

ул. Виктор Григорович 7

1606 София

България

 

Icons by icons8

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • YouTube
  • Относно проекта SHAREs
  • Контакт с нас
  • Авторско право и ограничение на отговорността
  • Политика за поверителност