Потребителите могат да бъдат описани като “клиенти”, които получават енергия (от възобновяеми източници) чрез енергийни общности. За разлика от клиентите на доставчиците на конвенционална енергия, които имат по-пасивна роля в обществото, потребителите, които принадлежат към енергийна общност, се превръщат в отговорни двигатели на енергийния преход. Убеждаването им да се присъединят към вашата енергийна общност е от решаващо значение за необходимото всеобщо приемане на енергийния преход.
Каква е целта на тази комуникационна стратегия?
В този раздел ще намерите насоки как да мотивирате клиентите на доставчиците на конвенционална енергия да станат членове на вашата енергийна общност. Той ви помага да откриете потенциалните потребители във вашия район и да насочите към тях подходящи послания чрез различни комуникационни дейности. Опитвате ли да достигнете до хора, които са не само потенциални потребители, но и притежават инсталации за производство на енергия? Ако да – вижте тук.
Целева аудитория – с кого комуникирате?
Изброените тук целеви аудитории са пример за потенциални потребители. Общото между тези групи потребители е, че не разполагат с големи финансови средства. Това означава, че като част от вашата енергийна общност те могат само да купуват енергия, но не и да изграждат собствена производствена мощност.