Просюмърите са едновременно производители и потребители на енергия (от възобновяеми източници). Напредъкът в технологиите (напр. фотоволтаичните), предлага възможност на частни лица и фирми сами да произвеждат електроенергия. Просюмърите са активни членове на енергийния преход: вместо само да използват енергията, както правят потребителите, те също така я произвеждат със собствени инсталации. Те са модели за подражание и пионери, когато става въпрос за зелена енергия, и играят важна роля в трансформирането на енергийния пазар.
Каква е целта на тази комуникационна стратегия?
В този раздел ще намерите насоки как да мотивирате хората сами да произвеждат енергия от възобновяеми източници, как да я потребяват и да споделят излишъка със съседите от енергийната общност – независимо дали разполагат със собствени генериращи мощности или със средства да ги изградят. Тук поместваме информация, която ще ви помогне да откриете потенциалните произвеждащи потребители във вашия район и да отправите към тях подходящи послания чрез различни комуникационни дейности.
Целева аудитория – с кого комуникирате?
За да достигнете до хората и да ги убедите, е важно да се поставите на мястото на групата, т.е. да разберете техните възгледи и приоритети преди да осъществите контакт. Следните целеви аудитории могат да се разглеждат като примерни потенциални просюмъри. По-долу можете да откриете основните характеристики на тези групи.