Най-напред се запознайте с нашия Комуникационен план
1Изберете най-подходящата социална мрежа за вашата целева група
Вероятно вече познавате целевата си група и знаете къде най-добре да я намерите онлайн. Или пък имате любим канал в социалните медии, където се чувствате най-комфортно.
Facebook, LinkedIn, Twitter, Youtube, Instagram, TikTok, Snapchat or Reddit
Въпреки това някои целеви групи са склонни да използват специфични социални медии:
- За да достигнете до класическите семейства и семействата с висок доход без деца, можете да създадете профил във Facebook и/или LinkedIn.
- За да достигнете до младите семейства, студентите, работещите бедни и домакинствата със свободно време, създайте профил във Facebook и/или Instagram. Можете да помислите и за публикации в Reddit (или спонсорирани реклами, ако разполагате с бюджет за това).
- За да достигнете до възрастните хора/пенсионерите, фокусът ви трябва да бъде върху Facebook.
- За да достигнете до учениците, създайте профил в платформите, в които те са най-активни, а именно Instagram, TikTok или Snapchat.
Повече информация за това как да достигнете до различните целеви групи ще намерите в профилите на целевите групи.
Обърнете внимание на разликите между платформите
Facebook има голям брой потребители и малките предприятия понякога го използват вместо уебсайт. Там можете да правите публикации в по-небрежен стил, ако изглежда автентично.
LinkedIn често се използва за бизнес цели, така че професионалният му вид е подходящ.
Twitter позволява публикуване на съобщения (туитове) с дължина до 280 знака (ограничението се променя с течение на времето), така че номерът е да правите кратки и интересни (но не подвеждащи) съобщения и често да поставяте връзки към съдържание извън Twitter.
YouTube е спомагателен канал, в който можете да качвате видеоклипове и да поставяте връзки към тях в други канали на социалните мрежи. Имайте предвид, че изготвянето на тези видеоклипове може да отнеме много време.
Instagram разчита на визуални средства. Ако разполагате с хубави снимки и инфографики, позволете им да блеснат тук.
В TikTok обикновено се публикуват кратки видеоклипове. Трудността се състои в това да представите съдържанието си едновременно по забавен и професионален начин.
Reddit е съставен от “subreddits” (тематично ориентирани страници). Един subreddit може да бъде посветен на региона, в който живеете, и в него да публикувате покана да се свържат с вас във връзка с проекта. Преди да го направите се свържете с модераторите на общността, на която искате да се представите, за да се уверите, че не нарушавате специфични за страницата правила. За да сте сигурни, че не изпращате спам, проверете техния уебсайт.
2Създайте профил на вашата енергийна общност в платформите на социалните мрежи
Предоставете данните си за контакт, включително връзка към уебсайта ви, ако имате такъв.
Ако желаете, можете да включите и основни правила за общуване във вашия профил.
3 Публикувайте в профила си в социалните мрежи интересна информация и новини за вашия проект
Имайте предвид, че успешните акаунти в социалните медии изискват редовна поддръжка. Уверете се, че винаги отговаряте на съобщения, въпроси и коментари, за да създадете взаимодействие между вас и потенциалните нови членове на вашата енергийна общност. Използването на комуникационния план от нашия инструментариум може да ви даде идеи.
Ако считате, че целевата ви група може да бъде достигната само чрез социалните медии, но нямате ресурси да актуализирате редовно профила си, можете просто да посочите основната информация за проекта си с вашите данни за контакт и да публикувате връзка към уебсайта си, ако имате такъв, или само основната си информация за контакт.
Някои социални мрежи предлагат възможност за създаване на затворени групи. Това може да бъде опция, която да даде на членовете ви усещане за общност и да им позволи да споделят по-свободно информация и идеи.
4Поканете вашата целева група да последва профила ви в социалните мрежи
Преди да изпратите покани е важно да запълните профила си с интересна и съществена информация. Ако някой посети страницата ви и в нея липсва интересно съдържание, малко вероятно е той да се върне отново.
Потърсете групи/акаунти, в които участва вашата целева група. Започнете да ги следвате или изпратете запитване, за да привлечете внимание към проекта си. По този начин можете да поканите целевата си група да последва собствения ви акаунт. Старайте се да създавате леко, но информативно съдържание, за да привлечете вниманието на целевата си група и да я мотивирате да научи повече за вашия проект.
5Създайте хаштаг на проекта
Много социални медии, като Twitter, Instagram и Facebook, позволяват на потребителите да търсят конкретни теми/ключови думи, чрез използване на хаштагове. Хаштагът се състои от знака “диез”, последван от други знаци (думи, фрази, цифри и т.н.), като накрая завършва с интервал (” “). В публикациите си можете да задавате хаштагове, свързани с темата, като например:
- #енергийнаобщност
- #възобновяемиизточници или #възобновяемаенергия
- #колективнодействие
- #енергийнаефективност
- хаштаг на Вашия град/регион
- и т.н.
Можете също така да създадете уникален хаштаг на проекта, който всеки да използва, когато споменава проекта ви, за да можете да проследявате публикациите, в които той се споменава. Не забравяйте, преди да използвате хаштага на проекта за първи път, да проверите дали той вече не е зает.