Личният контакт е полезен за целевите групи, които държат да се запознаят с човека, който стои зад проекта. Инвестирането на време да се обърнете към тях лично, ще ви помогне да намерите ентусиазирани и убедени членове, инвеститори или мултипликатори за вашата енергийна общност.
На всички срещи, колкото и неформални да са те, носете папка с всички материали по проекта. Вижте по-долу за кого може да бъде полезно личното общуване.
На нашия портал ще намерите материали, които ще ви бъдат полезни при осъществяването на личен контакт с целевите групи: листовка, информационна справка, слайдове в PowerPoint
1 Потърсете целевите групи, за които може да бъде подходящ вашият проект
Общини: Намерете лицето, което отговаря за енергийните въпроси във вашата община или се свържете директно с кмета.
Местни политици: Можете да потърсите местни политици от вашия регион, които вече са ангажирани с енергийния преход и енергията от възобновяеми източници. Това ще ги направи по-възприемчиви към вашия проект.
Асоциации: Потърсете подходящи асоциации във вашия регион. Това може да е доброволна пожарна команда, културни сдружения, спортни клубове, религиозни организации, екологични НПО, ловни клубове и др. Помислете за всяко сдружение, известно с регионалното сближаване във вашия район, което може да се заинтересува от проекта.
Фермери: Намерете традиционни земеделски производители или биопроизводители във вашия регион, които разполагат със собствена земя или сгради.
МСП: Потърсете малки и средни предприятия във вашия регион. Това може да бъде всяко МСП – от малката пекарна в съседство до местния водопроводчик.
2 Осъществете контакт с тях
Хората реагират по различен начин на методите за контакт. Докато някои предпочитат да получат основната информация предварително (напр. по електронна поща), други може да бъдат убедени по-лесно чрез спонтанни разговори.
Ако познавате лично потенциалния си “целеви човек”, изберете подход, който считате за най-подходящ за него.
- Електронна поща, телефонен разговор: Свържете се с потенциалните членове, мултипликаторите или инвеститорите чрез електронната поща или по телефона.
- Директен подход: Ако вече сте установили лични контакти, посетете отделни ферми, МСП или асоциации във вашия район, раздайте листовки и поискайте разговор с тях.
- Събития: Посетете аграрни изложения, пазари за фермерски продукти или други събития, които събират участници от вашите целеви групи, за да осъществите контакт с тях.
- Социални медии: Помислете и за други канали, които можете да използвате за осъществяване на контакт, напр. социални мрежи.
3Следващи действия
Ако получите положителна обратна връзка, уговорете среща, на която да обясните подробно за проекта си.